ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

نخستین کارگاه کتاب درمانی ویژه ناشنوایان و نابینایان در آبادان برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی و به نقل از سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، اولین کارگاه کتاب درمانی با رویکرد بررسی روش های مثبت اندیشی ویژه ناشنوایان و نابینایان با همکاری کتابخانه‌های شهید حداد عادل و ثامن الائمه (ع) آبادان برگزار شد.

هدف از برگزاری کارگاه کتاب درمانی استفاده از کتاب برای درمان است. کتاب درمانی زمینه پرورش بینش فردی، فرصت یادگیری، شناخت بهتر خود، درک رفتار انسان و یافتن علایقی بیرون از خود را فراهم می کند و با توجه به نیازسنجی قشر آسیب دیده شنوایی (ناشنوایان) و بینایی (نابینایان) تصمیم گرفته شد در موضوعات مورد نیاز این قشر، از جمله شیوه های مثبت اندیشی با حمایت و همکاری گروهی از روانشناسان آبادانی به این مهم پرداخته شود.
در این کارگاه آموزشی که برای اولین بار در شهرستان آبادان و برای دو گروه هدف برگزار شد، از چهار نفر از اساتید رشته روانشناسی دعوت به عمل آمد تا در خودآگاهی و مهارت درک مسأله و حل آن به افراد دارای معلولیت کمک کنند تا با غلبه بر محدودیت‌های خود، یک فرد مفید و موثر برای جامعه باشند.
در این برنامه ضمن معرفی چند کتاب انگیزشی و صحبت پیرامون شیوه های مثبت اندیشی و خودباوری، به این پرداخته شد که چگونه بعضی افراد خوش بین تر، روراست تر، پرانرژی تر و شاداب تر هستند در حالی که ممکن است مانند سایرین با مشکلات و مسائل متعدد زندگی درگیر باشند.

همچنین در این برنامه با اجرای «خنده درمانی» توسط مجید وفایی که ترکیبی از بازی‌های کودکانه و خنده ی بدون دلیل بود، خوب و راحت خندیدن تمرین شد.

گفتنی است، نجم جامع، محمدامین قلمی، ندا اعتمادی کیا، ناهید جوکاری و آتوسا خدایی از روانشناسان آبادانی در این کارگاه حضور داشتند.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید