ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

شبکه ملی ناشنوایان صدای واحد ملی و مرجع پیگیری مشکلات جامعه هدف / مترجمین زبان اشاره زبان گویای ناشنوایان

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی ، رئیس شبکه ملی ناشنوایان ایران در نشست مدیران سازمان های مردم نهاد ناشنوایان سراسر کشور به میزبانی کانون ناشنوایان اصفهان گفت: سازمان های مردم نهاد ناشنوایان پل ارتباطی جامعه ناشنوایان با سایر اقشار و سازمان ها به منظور پیگیری مشکلات و موانع اجتماعی می باشند.

محمد رمضانی ادامه داد: سمن های تخصصی ناشنوایان در کشور بازوان توانمند حاکمیت در ارائه خدمات به ناشنوایان عزیز می باشند و در زمینه های متعددی همچون فرهنگی، اجتماعی، مترجم زبان اشاره و… نقش بسزائی را ایفا نموده اند.

وی افزود: آزمون اخیر قوه قضائیه در خصوص جذب مترجمین رسمی زبان اشاره  و توجه ریاست محترم قوه به امور شهروندان ناشنوا امری قابل تقدیر می باشد که پیگیری های شبکه ملی سازمانهای مردم نهاد ناشنوایان بویژه تلاش های بی وقفه آقای شاهوردی مدیرعامل محترم شبکه در رسیدن به این مهم انکار ناپذیر است.

رمضانی با بیان اینکه بنیادی ترین مشکل افراد دارای معلولیت شنوائی عدم ارتباط به دلیل محدودیت های شنوائی و کلامی است اظهار داشت: امروز شاهد فعالیت مترجمین حرفه ای و متعهد در حوزه زبان اشاره هستیم که بخش بزرگی از آن را افراد CODA (فرزندان شنوا با والدین ناشنوا) شکل می دهند ، سازمان بهزیستی نیز در این زمینه اقدامات خوبی را تحت عنوان سامانه مترجم زبان اشاره با دستور العمل های خاص جهت حمایت و همکاری با مترجمین انجام داده است اما این دستور العمل ها نیازمند بررسی مجدد می باشند تا افرادی به صورت سلیقه ای اعمال نظر ننمایند و طیف گسترده ای از سمن های ناشنوایان و مترجمین عزیز از این امکانات بهره مند گردند.

رئیس هیات مدیره شبکه ملی ناشنوایان ایران در پایان از میزبانی کانون ناشنوایان اصفهان و تلاش های موسسه مهرورزان ناشنوا و مشکات منیر در برگزاری نشست مدیران و مترجمین سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور قدردانی نمود.

لازم بذکر است ششمین دوره جشنواره ازدواج زوج های ناشنوا همزمان با این نشست در شهر اصفهان برگزار گردید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید