ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

روز نخست جودو؛ یک مدال طلا و 2 برنز برای ایران

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی، در نخستین روز مسابقات جودو قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان ، جودوکاران ناشنوای ایران موفق به کسب یک مدال طلا و دو برنز شدند.

نمایندگان ایران صبح و عصر امروز (یکشنبه 14 اسفند) پا به میدان مبارزه گذاشتند و در سه وزن نخست موفق به کسب یک مدال طلا و 2 برنز شدند.

برای ایران؛ علی سلحشور مدال طلا، محمد بداغی و امیرمحمد دفتری نیز برنز گرفتند.

نتایج کامل جودوکارهای ایران به شرح زیر است:

🥉وزن 60- کیلوگرم؛ مهرداد بداغی در اولین مبارزه خود مقابل حریفی از قرقیزستان (میزبان) قرار گرفت و موفق شد وی را ایپون کند. بداغی در ادامه مقابل حریف ژاپنی شکست خورد تا دستش از مدال طلا کوتاه شود و شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند. بداغی در جدال با نماینده مغولستان و در پی یک مبارزه نفسگیر و سنگین موفق شد در زمان امتیاز طلایی، حریف سرسخت خود را ایپون کرده و به مدال برنز برسد.

🥇وزن 66- کیلوگرم؛ علی سلحشور در بازی دوره‌ای پس از شکست مقابل نماینده قزاقستان، موفق شد در مبارزه دوم و همان ثانیه‌های ابتدایی حریف قرقیزستانی‌اش را ایپون و پس از امتیازشماری، مدال طلای خود را قطعی کند.

🥉وزن 73- کیلوگرم؛ امیرمحمد دفتری در گام نخست مقابل حریف اهل کره جنوبی ایپون شد و تن به شکست داد. دفتری اما در مبارزه دوم خود موفق شد حریف قرقیزستانی خود را ایپون کرده و به پیروزی برسد. وی در مبارزه سوم نیز بار دیگر ایپون شد؛ این بار مقابل نماینده قزاقستان. بدین ترتیب و در پی شکست حریف قرقیزستانی، دفتری به مدال برنز بسنده کرد.

مسابقات جودوی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان فردا (دوشنبه 15 اسفند) ادامه خواهد یافت و دو نماینده ایران به نام‌های علی دهقان در وزن 81- کیلوگرم و حسین الله‌کریمی در وزن 90- کیلوگرم به مصاف حریفان‌شان خواهند رفت.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید