ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

تکواندوکاران ناشنوای ایران در مجموع هفت مدال طلا و نقره کسب کردند

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی، در اولین روز مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان، تکواندوکاران ایران 6 مدال طلا و یک نقره کسب کردند.

در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان و رقابت‌های تکواندو امروز (پنجشنبه 11 اسفند) ورزشکاران ایران در دو بخش پومسه و کیوروگی روی شیاپ چانگ رفتند که در پومسه به 2 مدال طلا و یک نقره دست یافتند و در کیوروگی نیز 4 مدال طلا به نام ایران ثبت شد.

در پومسه بانوان مریم خدابنده بالاتر از حریف کره‌ای به مدال طلا رسید و در بخش مردان نیز مرتضی رضاصفت بعد از پومسه‌روی کره‌جنوبی در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید؛ همچنین در بخش تیمی نیز تیم ایران متشکل از مریم خدابنده و مرتضی رضاصفت بالاتر از رقبا در رده نخست قرار گرفت و مدال طلای این بخش را به نام خود ضرب کرد.

در کیوروگی بانوان مرضیه خوش‌احوال، محدثه غلامی، فاطمه‌زهرا زلیکانی و مونا شیری با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند تا تیم بانوان ایران در هر 4 وزن صاحب نشان زرین شود. نتایج کامل مسابقات به شرح زیر است.

📌پومسه مردان اول: کره جنوبی دوم: ایران (مرتضی رضا‌صفت) سوم: قزاقستان و ازبکستان

📌 پومسه بانوان اول: ایران (مریم خدابنده) دوم: کره جنوبی سوم: قزاقستان و ازبکستان

📌تیمی اول: ایران دوم: کره جنوبی سوم: قزاقستان و ازبکستان

📌کیوروگی بانوان

🥇وزن 49- کیلوگرم؛ مرضیه خوش‌احوال در مسابقه اول ، 2 بر صفر ورزشکار ازبکستان را شکست داد و در فینال با برتری 2 بر صفر مقابل ورزشکار قرقیزستان به مدال طلا رسید.

🥇وزن 53- کیلوگرم؛ فاطمه‌زهرا زلیکانی 2 بر صفر تکواندوکار کره جنوبی را شکست داد و پس از برتری 2 بر صفر مقابل حریف قزاقستانی، مدال طلا را از آن خود کرد.

🥇وزن 57- کیلوگرم؛ محدثه غلامی دور اول 2 بر صفر برابر ازبکستان پیروز شد و با نتیجه مشابه ورزشکار میزبان را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

🥇وزن 73+ کیلوگرم؛ مونا شیری دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و پس از برتری 2 بر صفر برابر حریف ازبکستان ، مدال طلا را کسب کرد.

🔻 سعید خرازی سفیر ایران در قرقیزستان با حضور در محل برگزاری مسابقات، نظاره گر مسابقات قهرمانان ناشنوای ایران بود‌.

🔻مسابقات کیوروگی مردان فردا (جمعه 12 اسفند) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید