ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

برقراری ارتباط از طریق بسترهای الکترونیکی با ناشنوایان به همت کتابداران بخش ناشنوایان

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی و به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، نشست مشترک اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی اردبیل با حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی و پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی در سالن کنفراس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در این نشست با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی برای گروه های خاص در کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته قسمتی از تجهیزات مورد نیاز برای آموزش و ارائه خدمات فرهنگی برای قشر عزیز روشندل و ناشنوای کتابخانه مرکزی تهیه شده و امیدواریم با مساعدت و مشارکت نهادهای متولی امر معلولین، سایر تجهیزات نیز فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اثرگزار بخش‌های ناشنوایان و نابینایان در حوزه های فرهنگی خاطرنشان کرد: به همت کتابداران این بخش ها، ارتباط مجازی از طریق بستر های الکترونیکی با ناشنوایان و نابینایان سایر شهرستان نیز صورت گرفته و خدمات فرهنگی و کتابخوانی با بهره‌گیری از این بستر در اختیار آنان قرار می گیرد.

در ادامه این نشست، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده از طرف خانواده های اعضای ناشنوا اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند هستند و با توجه به تعدد وظایف و امورات محوله در سازمان بهزیستی، بخش وسیعی از خدمات از طریق حوزه توانبخشی به افراد جامعه هدف در حال ارائه است.

مدیرکل بهزیستی اردبیل همچنین ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی کتابخانه های عمومی برای روشندلان و ناشنوایان تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز این بخش ها در راستای ارتقای آموزش و ارائه خدمات فرهنگی برای این قشر از افراد جامعه از طرف بهزیستی استان مورد مساعدت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا از طریق مراکز روزانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی افزود: در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال برای ۱۷۰ کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات تخصصی ارائه می شود.

رضایی در رابطه با ارائه کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون به کودکان ماشنوای نیازمند در سطح استان گفت: در طول سال تعداد ۱۲۶ نفر از توانخواهانی که کاشت حلزون شده اند کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعه کاشت دریافت کرده اند.

 مدیرکل بهزیستی اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: افراد آموزش دیده در مراکز توانبخشی و آموزشی از نظر زبان، گفتار و تکلم، تربیت شنیداری یافته و در کلاس های عادی به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش های دیگر می پردازند که با این اقدام از حیث فرآیندهای شناختی از قبیل؛ حافظه، توجه و سرعت پردازش در حد کودکان نرمال و عادی قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید