ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

آزمون شفاهی داوطلبین مترجمی رسمی زبان اشاره قوه قضائیه برگزار شد

دکتر میرزا بیگی

به گزارش امور ارتباطات کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی و به نقل از سایت معاونت حقوقی قوه قضائیه ، مدیرکل نظارت بر خدمات حرفه ای قوه قضاییه از برگزاری آزمون شفاهی پذیرفته شدگان آزمون کتبی جذب مترجم رسمی در زبان اشاره که در تاریخ 10 تیر سال جاری برگزار گردید، خبر داد. وی اظهار داشت اجرای این آزمون بر اساس قرارداد منعقده فی مابین این مرجع، معاونت حقوقی و امورمجلس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل فرشتگان می باشد.

خانم دکتر میرزابیگی در خصوص جذب مترجم رسمی قوه قضاییه در زبان اشاره اظهار داشت: نظر به ضرورت حضور مترجم رسمی در محاکم و مراجع قضایی و اداری برای افراد فاقد قدرت شنوایی و یا کم شنوا و همچنین در راستای اجرای تعهدات بین المللی ناشی از کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، معاونت حقوقی و امورمجلس قوه­ قضاییه با همکاری اداره­ کل اموربین الملل قوه قضاییه، نهادهای فعال در حوزه ناشنوایان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل فرشتگان اقدام به انجام این امر نمود. آزمون با کسب مجوز از ریاست محترم قوه قضاییه و برای اولین بار درکشور، وفق «آیین نامه اجرایی قانون راجع به ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر رسمی مصوب سال 1316» برگزار گردید.

وی در خصوص نحوه جذب داوطلبان یادآور شد: شرکت کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب­های تعیین شده در آزمون کتبی (چهارگزینه ای) گردیدند، به مصاحبه دعوت شده و در صورت قبولی در این مرحله و همچنین گزینش و تأیید صلاحیت افراد، برای شرکت در کارآموزی معرفی خواهند شد. در نهایت پس از طی دوره کارآموزی و نیز انجام مراسم تحلیف، پروانه مترجمی رسمی قوه قضاییه در زبان اشاره برای آنها صادر می گردد.

مدیرکل نظارت بر خدمات حرفه ای افزود : آزمون شفاهی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 مردادماه) در ساختمان ستاد قوه قضاییه توسط اساتید دانشگاه آزاداسلامی واحد بین الملل فرشتگان برگزار گردید؛ تلاش در جهت این امر بوده که در هر استان حداقل یک نفر مترجم رسمی در زبان اشاره جذب گردد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید