ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 13:30 

ارائه خدمات شنبه تا پنجشنبه 7:30 تا 14:30

آئین بزرگداشت استاد جبار باغچه بان برگزار شد

آئین بزرگداشت استاد جبار باغچه بان

به گزارش امور ارتباطات  روابط عمومی کانون ناشنوایان ، مراسم نک.داشت نیم قرن خدمت به جامعه ناشنوایان ، “آئین برگداشت استاد جبار باغچه بان” به همت شهرداری منطقه 5 تبریز و با همکاری کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.
“جبار باغچه بان”در 4 آذرماه 1345 در 81 سالگی در تهران در گذشت…

شامگاه شنبه 4 آذرماه ، تالار پتروشیمی تبریز میزبان تعداد کثیری از اقشار و خانواده های ناشنوایان و کم شنوایان و مسئولین استانی بود که وجودشان رنگ و بوی خاصی به مراسم داده بود.

در ابتدای این آئین شهردار منطقه 5 تبریز ضمن خیر مقدم به میهمانان ، باغچه بان را مظهر عشق و انسانیت دانست و اظهار داشت: باغچه بان حیاتی دوباره به زندگی ناشنوایان این سرزمین بخشید و بایستی همواره نام و یاد این بزرگمرد را گرامی بداریم.

وی افزود: جبار باغچه بان نه تنها بنیانگذار آموزش و پرورش ناشنوایان بود بلکه این مرد بابا برفی تمام کودکان این سرزمین بود که خود آب شد تا کودکان این سرزمین رشد کنند.

پور خردمند در پایان اظهار داشت: به دلیل وضعیت نامناسب محل دفن استاد باغچه بان و عدم رسیدگی های لازم در شهر ری، شهرداری منطقه 5 تبریز آمادگی لازم را جهت انتقال آرامگاه استاد باغچه بان به شهر تبریز و احداث مقبره ای در شان این بزرگوار دارد.

آئین بزرگداشت استاد جبار باغچه بان

“محمد رمضانی” مدیرعامل کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی گفت: از شهرداری منطقه 5 که وجدان بیدارشان باعث شده این مراسم تدارک دیده شود قدردانی می کنم. آقای مهندس پور خردمند در هر منطقه ای که مسئولیت پذیرفته اند همیشه یار و یاور افراد ناشنوا بوده و آنها را فراموش نکرده اند.

رمضانی به روایت خاطرات یکی از شاگردان استاد باغچه بان خاطرنشان کرد و گفت: در خدمت یکی از شاگردان این بزرگوار بودم و ایشان روایت می کردند:”روزی استاد باغچه بان کسالت داشتند و دانش آموزان ناشنوا نیز بخاطر رعایت حال ایشان آرام و ساکت نشسته بودند، پس از چند روز بچه ها پیش استاد می روند و می گویند استاد حالتان بهتر نشده؟ استاد گریه می کند و می گوید چه حالی؟ چند روز است که صدای شما را نشنیده ام.. این صدای شماست که حال مرا خوب می کند”

-چون که بوی گل می دهند…

یکی دیگر از روایت هایی که از استاد باغچه بان شنیده ام این بود که استاد همیشه یچه های ناشنوا را بغل می کردند و بوس می کردند و می فتند اینها بوی گل می دهند.

-ناشنوایان بهترین بازیگران فیلم روزگارند…

مدیرعامل کانون ناشنوایان استان در ادامه افزود: خداوند کارگردان فیلم روزگاره و سخت ترین نقش هاش رو به بهترین های خودش میده، ناشنوایان بهترین های خدا در فیلم روزگارند.

آئین بزرگداشت استاد جبار باغچه بان

-راه اندازی تور تبریز گردی ویژه ناشنوایان

“شهرام دبیری” ، رئیس شورای شهر تبریز در این آئین گفت: تبریز بعنوان شهر اولین ها بواسطه وجود بزرگ مردانی چون باغچه بان این صفت را یدک می کشد و ما نیز بر خود وظیفه می دانیم با گرامیداشت این روز به نسل های آینده اقدامات و تلاش های آنان را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: بستر سازی و ایجاد زیر ساخت های مناسب جهت بهره مندی ناشنوایان همچون سایر شهروندان جزو رسالت های سیاست گذاری شهری است و در زمینه گردشگری در صدد راه اندازی تورهای تبریز گردی ویژه ناشنوایان و خانواده ها هستیم.

شهرام دبیری افزود: خدا گر ز حکمت ببندد دری/ ز رحمت گشاید در دیگری این بیت بیانگر و توصیف جامعه ناشنوایان هست چرا که علیرغم محدودیت های شنوایی در عرصه های هنری،علمی ،ورزشی و…همواره درخشیده اند.

در ادامه این مراسم با اجرای گروه های هنری ناشنوایان و با اهدای لوح و تندیس از نخبگان ناشنوا تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید